KUŞ YUVASINDA KÖFTE

Bu sunumu yabancı bir sitede gördüm ve çok beğendim.Çocukların da çok seveceği bir sunum olmuş.Şimdi yarıyıl tatilinde iken,belki anneler ya...

Bu sunumu yabancı bir sitede gördüm ve çok beğendim.Çocukların da çok seveceği bir sunum olmuş.Şimdi yarıyıl tatilinde iken,belki anneler yapmayı düşünür diye paylaşayım istedim.Kuru köfteyi çocuklar genellikle çok sever.Eminim bu haline bayılacaklar.




Malzemeler:

Köfte için:
*500 gram köftelik kıyma
*1 adet orta boy soğan
*2-3 dilim bayat ekmek içi
*1 adet yumurta
*Tuz, karabiber

Makarna için:
*Çubuk makarna (arzu ettiğiniz kadar)
*Tereyağ (makarnanın miktarına göre)

Süslemek için:
*Havuç,çok az mayonez,çörek otu,2 dal maydanoz

Yapılışı:

1)Bayat ekmekleri rondodan geçiriyoruz.Soğanı rendeliyoruz.Diğer köfte malzemeleri ile güzelce yoğurup köfteyi hazırlıyoruz.
2)Köfte harcını bir kenara alıyoruz.Bu arada bir tencereye suyu koyup kaynatıyoruz.Kaynayınca tuz ilave ederek makarnayı kaynar suya atıyoruz ve arada sırada karıştırarak haşlıyoruz.Haşlanınca süzerek soğuk sudan geçiriyoruz.
3)Tereyağını eritip makarnayı erimiş tereyağında çeviriyoruz ve ocaktan alıyoruz.
4)Köfte harcından ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp yuvarlıyoruz ve 2-3 çorba kaşığı sıvı yağ koyduğumuz teflon tavada arada sırada döndürerek kızartıyoruz. (arzu ederseniz bol sıvı yağda kızartabilirsiniz)
5)Servis tabağına 2 dal maydanozu yerleştiriyoruz.Çatalla çubuk makarnadan alıp,maydanozun üstüne çatalı çevirerek yerleştiriyoruz.Ortasına köfteyi koyuyoruz.Kürdan yardımıyla mayonezden gözleri yapıyoruz.Çörek otuyla göz bebeklerini oluşturuyoruz.Havuçtan küçük üçgenler kesip gagalarını yapıyoruz.

                                                                           Afiyet olsun:)






Daha Fazla Lezzet

Pilav-makarnalar 4830882385220685933

Yorum Gönder

  1. Ayyy süperler..köfteler hic bu kadar şirin olmamıştı..Cocuklar buna bayılacak,ellerine saglik,arkadasim..

    YanıtlaSil
  2. çok şirin olmuşlar Arzu'cum ellerine sağlık...

    YanıtlaSil
  3. Arzucum keske bu kofteleri bizim kizlarin problem lei zamanlarinda yapsaydin..neler cektik iki kofte patates yesinler diye..benim bile istahimi actin..yapayim da yiyeyim Bari..eline saglik canim benim..Optum Nesrin

    YanıtlaSil
  4. Cok haklisin canim arkadasim. Ne cektik hakikaten. Seni kocaman opuyorum

    YanıtlaSil

emo-but-icon

ARA-BUL-PAYLAŞ

Translate

INSTAGRAMDAYIZ

BİZE KATILIN..

Popüler Yayınlar

Blog Arşivi

item